Menulis cerita secara individu telah memberi kesan besar ke arah pelajar semasa proses penulisan. Cabaran seseorang individu ialah kurang keyakinan semasa menulis dan juga bersifat negatif apabila orang lain membaca penulisannya telah membuat mereka keberatan untuk menulis. (Normaliza Abd Rahim, 2014)
Pelajar lebih suka penglibatan terus dalam aktiviti agar mereka fokus pada proses pembelajaran bahasa. Adalah penting untuk mempunyai penglibatan terus dalam aktiviti bagi mengelak salah faham dalam pengajaran dan mengelakkan kebosanan semasa proses pembelajaran. (Noraien Mansor & Normaliza Abd Rahim, 2017)
RUJUKAN
Noraien Mansor & Normaliza Abd Rahim. (2019). Eh!!! Media Sosial. Terengganu: Penerbit UMT
HURAIAN
Menurut penulis Normaliza Abd Rahim, seseorang individu yang gemar atau sentiasa menulis cerita mampu memberi impak positif kepada individu tersebut dalam proses penulisan.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
PROF. DR. N LIKE IG!
Yayyyyy!!! Ada la satu post kita yang Prof. Dr. N Like. Jadila tuuu. Terima Kasih Prof. Dr. N! Ig: s_iraaarshddd Jemput follow yer semuaaa...

-
Struktur Makro Makna global daripada suatu teks yang dapat diamati daripada topik/tema suatu teks Superst...
-
NILAI YANG TERKANDUNG DALAM CERITA SOSIAL 5: JIRAN 1. Baik hati • Alim merupakan seorang yang baik hati. • Dalam cerita sosial 5 ini...
-
Keputusan dan perbincangan kajian terbahagi kepada tiga bahagian iaitu blog di dalam pengajian kesusasteraan, blog dalam pembela...
No comments:
Post a Comment