Friday 22 November 2019

BBN3402 P. B. KOMPUTER MINGGU 8 (SITI ZAHIRIAH, 197689)


QUOTES
 


  

SITI ZAHIRIAH
197689

  

BIL.
QUOTES BAHASA INGGERIS
HALAMAN
MESIN TERJEMAHAN (PARALINK)
BAHASA MELAYU (PRUF)
1.
Life is a journey…
full of challenges
full of sweetness
full of sadness
BE BRAVE
To reach for happiness…
3
Kehidupan adalah perjalanan...
penuh cabaran
penuh kemanisan
penuh kesedihan
BERANI
Untuk sampai ke kebahagiaan...
Kehidupan adalah sebuah perjalanan...
penuh cabaran
penuh kemanisan
penuh kesedihan
BERANILAH
Untuk capai kebahagiaan...
2.
I am a human and I am not perfect
Accept me and love me
With no rejects…
With no regrets…
4
Saya seorang manusia dan saya tidak sempurna
Terima saya dan mengasihi saya
Dengan tidak menolak...
Tanpa penyesalan...
Saya hanyalah seorang manusia yang tidak sempurna
Terima saya dan kasihi saya
Seadanya…
Tanpa penyesalan…
3.
Two words for an everlasting love
SINCERITY and LOYALTY
5
Dua perkataan untuk cinta yang kekal
KEIKHLASAN dan kesetiaan
Dua lambang untuk cinta yang abadi
KEIKHLASAN dan KESETIAAN
4.
When you have been hurt
and you are still alive
KNEEL and thank God.
6
Apabila anda telah tercedera
dan anda masih hidup
KNEEL dan terima kasih Tuhan.
Apabila anda tersakiti
dan anda masih bernafas
BERLUTUTLAH dan bersyukurlah kepada Tuhan.
5.
I fall… I learn
I rise… I live
No regrets and still moving…
Striving for the BEST!






7
Saya jatuh... Saya belajar
Saya bangkit... Saya tinggal
Tidak menyesal dan masih bergerak...
Berusaha untuk yang terbaik!
Saya jatuh... Saya belajar
Saya bangun... Saya menikmati kehidupan
Tidak menyesal dan terus melangkah...
Berusaha untuk yang terbaik!
6.
Writing is my passion
I write from my heart
I write from my soul
As words have the power to heal…



8
Menulis adalah keghairahan saya
Saya menulis dari hati saya
Saya menulis daripada jiwa saya
Sebagai perkataan mempunyai kuasa untuk menyembuhkan...
Menulis adalah kesukaan saya
Saya menulis dari hati
Saya menulis dari jiwa
Sebagai perkataan mempunyai kuasa untuk menyembuhkan...
7.
My self-esteem
I believe I can do it
I believe I will get it
I believe I deserve it!
9
Harga diri saya
Saya percaya saya boleh melakukannya
Saya percaya saya akan mendapat
Saya percaya saya layak!
Harga diri saya
Saya percaya saya boleh melakukannya
Saya percaya saya boleh mendapatkannya
Saya percaya saya layak untuk itu!
8.
When sadness fills your heart
and tears flow in your eyes
Always remember…
God is with you…
Still with you…
Always with you…
10
Apabila kesedihan mengisi hati anda
dan aliran air di mata anda
Sentiasa ingat...
Tuhan adalah dengan anda...
Masih bersama anda...
Sentiasa bersama anda...
Apabila kesedihan mengisi hati anda
dan air mata anda mengalir
Ingatlah...
Tuhan adalah dengan anda...
Masih bersama anda...
Sentiasa bersama anda...
9.
When you really miss someone
and you cannot reach them…
talk to God…






11
Apabila anda benar-benar kehilangan seseorang
dan anda tidak boleh mencapai mereka...
bercakap dengan Tuhan...
Apabila anda benar-benar kehilangan seseorang
dan anda tidak mampu menemui mereka...
berdoalah kepada Tuhan...
10.
When someone hurts you
and you still can smile…
IT IS THE GREATEST STRENGTH!
13
Apabila seseorang menyakitkan anda
dan anda masih boleh tersenyum...
IA ADALAH KEKUATAN YANG PALING BESAR!
Apabila seseorang menyakiti anda
dan anda masih boleh tersenyum...
ITU MERUPAKAN KEKUATAN YANG PALING BESAR!
11.
When my arms cannot reach the people
who are close to my heart…
who are close to my soul…
I always hug them in my prayers…


14
Apabila lengan saya tidak dapat menjangkau orang
yang dekat dengan hati saya...
yang dekat dengan jiwa saya...
Saya selalu memeluk mereka dalam doa-doa saya...
Apabila lengan saya tidak lagi dapat menyentuh seseorang
yang dekat dengan hati saya...
yang dekat dengan jiwa saya...
Saya selalu menyebut mereka dalam doa-doa saya...
12.
Do not cry over the PAST
It is gone…
Live in the PRESENT
and make it beautiful…
15
Jangan menangis semasa
Ia adalah pergi...
Tinggal di masa kini
dan menjadikan ia indah...
Jangan menangisi akan perkara yang SUDAH LEPAS
Ia telah berlalu…
Nikmati kehidupan SEKARANG
dan jadikannya seindah mungkin…
13.
When someone appreciates you…
It is the most beautiful satisfaction!
16
Apabila seseorang menghargai anda...
Ia adalah kepuasan yang paling indah!
Apabila seseorang menghargai anda...
Itu adalah kepuasan yang paling indah!
14.
When you feel lonely…
and nobody to count your tears…
God knows all…

17
Apabila anda berasa kesepian...
dan tiada siapa yang mengira air mata anda...
Tuhan tahu semua...
Apabila anda berasa kesepian...
dan tiada siapa disamping anda...
Tuhan mengetahui semuanya...
15.
When you feel confused…
Follow your heart…
and think hard!
18
Apabila anda berasa keliru...
Ikut hati anda...
dan berfikir keras!
Apabila anda berasa keliru...
Ikut kata hati anda...
dan berfikir secara waras!
16.
Let go your EGO
and
Let love flow…
19
Biar pergi EGO anda
Dan
Biarkan aliran cinta...
Biar EGO anda pergi
dan
Biarkan cinta mengalir...
17.
When love is for the sake of God
It will never die…
20
Apabila cinta adalah demi Allah
Ia tidak akan mati...
Apabila cinta adalah demi Allah
Ia tidak akan mati...
18.
Love what you do…
and ignore people who do not value you…
22
Suka apa yang anda lakukan...
dan Abaikan orang yang tidak menghargai anda...
Suka akan apa yang anda lakukan…
dan abaikan mereka yang tidak menghargai anda…
19.
Love the people
who treat you right…
always by your side…
Forget about the ones
who do not…

23
Mengasihi rakyat
yang melayan anda betul...
sentiasa di sisi anda...
Lupakan tentang yang
yang tidak...
Kasihilah mereka-mereka
yang melayan anda sebaiknya...
yang sentiasa di sisi anda...
Lupakan tentang mereka
yang tidak mempedulikan anda...
20.
Our SUCCESS and FAILURE
is in the hands of God
NOT people…
TRUST GOD!
24
KEJAYAAN dan kegagalan kami
adalah di tangan Tuhan
BUKAN orang...
PERCAYALAH TUHAN!
KEJAYAAN dan KEGAGALAN anda terletak di tangan Tuhan
BUKAN manusia…
PERCAYALAH TUHAN!
21.
When everything worries you
Just let it go
You will feel better!
103
Apabila segala-galanya bimbang anda
Biarkan saja ia pergi
Anda akan berasa lebih baik!
Apabila segala-galanya membimbangkan anda
Biarkan saja ia pergi
Anda akan berasa lebih baik!
22.
Work hard every day to achieve your goal…
the more you work,
the more goals you will achieve!



104
Bekerja keras setiap hari untuk mencapai matlamat anda...
Lebih banyak anda bekerja,
Lebih banyak matlamat anda akan mencapai!
Bekerja keras setiap hari untuk mencapai matlamat anda...
Lebih banyak anda bekerja,
Lebih banyak matlamat dapat anda capai!
23.
Nature…
makes me feel bless every day…
105
Alam semulajadi...
membuat saya berasa memberkati setiap hari...
Alam semulajadi...
membuat saya berasa tenang setiap hari...
24.
Missing a person will make you feel bless
that you still have feelings towards others…
106
Hilang seseorang akan membuat anda berasa memberkati
bahawa anda masih mempunyai perasaan terhadap orang lain...
Kehilangan seseorang akan membuat anda berasa sedar
bahawa anda masih mempunyai perasaan terhadap orang lain...
25.
Feeling bless
with everything you have
with everything around you…
107
Perasaan memberkati
dengan semua yang anda telah
dengan segala sesuatu di sekeliling anda...
Bersyukurlah
dengan semua yang anda punyai
dengan segala sesuatu di sekeliling anda...
26.
I will always try my best
to be a better person every day!



108
Saya akan sentiasa cuba yang terbaik
untuk menjadi orang yang lebih baik setiap hari!
Saya akan sentiasa cuba sehabis baik
untuk menjadi orang yang lebih baik setiap hari!
27.
To ask for forgiveness
is like a big burden off your shoulder…
109
Untuk meminta ampun
Adakah seperti beban besar daripada bahu anda...
Untuk memohon kemaafan
adalah seperti memikul beban besar di bahu anda...
28.
I forgive you today…
I forgive you tomorrow…
I forgive you the days in between…
110
Saya memaafkan anda hari ini...
Saya memaafkan anda esok...
Saya memaafkan anda hari di antara...
Saya memaafkan anda hari ini...
Saya memaafkan anda esok...
Saya memaafkan anda setiap masa...
29.
Be truthful in everything that you do
For a peaceful heart…




111
Benar dalam semua yang anda lakukan
Dalam setiap...
Berlaku jujur dalam setiap perbuatan
Untuk memperoleh ketenteraman jiwa
30.
Remind yourself every day…
you are good…
you are better…
you are the best!
112
Ingatkan diri anda setiap hari...
anda baik...
anda adalah lebih baik...
awak adalah yang terbaik!
Ingatkan diri anda setiap hari...
anda baik...
anda adalah lebih baik...
anda adalah yang terbaik!
31.
When someone is angry at you,
smile and ask for forgiveness…

113
Apabila seseorang marah pada anda,
senyum dan meminta keampunan...
Apabila anda dimarahi,
senyum dan mohon kemaafan...
32.
When you are at the lowest point in your life,
just remind yourself that it will go away soon.
Time heals…
114
Apabila anda berada di titik paling rendah dalam hidup anda,
hanya mengingatkan diri anda bahawa ia akan pergi jauh tidak lama lagi.
Masa heals...
Apabila anda berada pada tahap paling rendah dalam hidup anda,
ingatkan diri anda bahawa ia bukan selamanya.
Masa akan menentukan segalanya...
33.
Always think the best for others…
You will feel a day is not enough to be kind…



115
Sentiasa berfikir yang terbaik untuk orang lain...
Anda akan merasa satu hari tidak mencukupi untuk menjadi baik...
Sentiasa berfikir yang terbaik untuk orang lain...
Anda akan merasa satu hari tidak mencukupi untuk menjadi baik...
34.
Love and care for yourself…
before you tend to love and care for others.







116
Cinta dan penjagaan untuk diri sendiri...
sebelum anda cenderung untuk mencintai dan menjaga orang lain.
Cinta dan jaga diri sendiri…
sebelum anda cenderung untuk mencintai dan menjaga orang lain.
35.
Try to not be judgemental
Towards others
They might be the person
Who will help you!
118
Cuba untuk tidak berkira
Ke arah yang lain
Mereka mungkin orang itu
Siapa yang akan membantu anda!
Cuba untuk tidak mudah menilai
orang lain
mungkin mereka merupakan insan
yang akan membantu anda suatu hari nanti!
36.
You are special
You are kind
you are the most precious person in the world!
119
Anda adalah istimewa
Anda adalah jenis
anda adalah orang yang paling berharga di dunia!
Anda insan istimewa
Anda insan yang baik
anda adalah orang yang paling berharga di dunia!
37.
You are full of smile
Happiness
Kindness
You are the best!
120
Anda penuh dengan senyuman
Kebahagiaan
Kebaikan
awak adalah yang terbaik!
Hiasi diri anda dengan senyuman
Kegembiraan
Kebaikan
Anda adalah yang terbaik!
38.
Kindness will speak the truth.
121
Kebaikan akan bercakap kebenaran.
Kebaikan akan sentiasa membuktikan kebenaran.
39.
Be a better person today
and happiness will be yours forever!


122
Menjadi orang yang lebih baik hari ini
dan kebahagiaan akan menjadi milik anda selamanya!
Menjadi orang yang lebih baik hari ini
dan kebahagiaan akan menjadi milik anda selamanya!
40.
Do not expect everyone will like you…
but try your best…
to be the kind hearted person with others.
123
Jangan mengharapkan semua orang akan seperti anda...
tetapi cuba yang terbaik...
untuk menjadi jenis orang hati dengan orang lain.
Jangan mengharapkan semua orang akan menyukai anda…
tetapi cubalah sehabis baik…
untuk berbuat baik dengan orang lain.





TERJEMAHAN ISI KANDUNGAN BUKU WACANA


Discourse research and communication strategy : Theory and application
© 2019 All rights reserved. Nopert of this publication may be reproduced or transmitted in any form or by any means, electronic or mechanical including photocopy, recording or any information storage and retrieval system without permission in writing from Director, Penerbit UMT, Universiti Malaysia Terengganu, 21030 Kuala Nerus, Terengganu, Malaysia.

Published in Malaysia
Penerbit UMT
Universiti Malaysia Terengganu
21030 Kuala Nerus
Terengganu, Malaysia

Perpustakaan Negara Malaysia                                                                  Catalog Data-in-Publication

Normaliza Abd. Rahman
            Discourse research and Communication Strategy
            Normaliza Abd. Rahman.
            ISBN 978-967-2320-34-0
1.      Communication
2.      Government publications—Malaysia
I.  Judul.
302.2

Set in Optima
Graphic design: Penerbit UMT
Layout design: Penerbit UMT


Printed:
Syarikat Percetakan Yayasan Islam Terengganu Sdn. Bhd
Lot SK 53, Kawasan Perindustrian Gong Badak
21300 Kuala Nerus
terengganu





CONTENTS

Greetings                                                                                                                 vii
Dedication                                                                                               ix

1 DISCOURSE STUDY                                                                         1
   Summary                                                                                               3

2 THEORY AND DISCOURSE APPROACHMENT                        5
   Brown & Yule (1983) Discourse Analysis Theory                                5
   Stubbs (1983) Discourse Analysis Theory                                            6
   vanDijk (1977) Critical Discourse Analysis Theory                             7
   Normaliza Abd Rahim (2018) Discourse Analysis  Approachment     12
   Normaliza Abd Rahim (2018) Discourse Analysis Theory                  14
   Summary                                                                                                                               16

3 TEXTUAL DISCOURSE ANALYSIS AND UTTERANCE                                                17
   Introduction                                                                                                                         17
   Methodology                                                                                                                       18
   Result and discussion                                                                                                          29
   Summary                                                                                                                                62
   Implications and proposals                                                                                           71

4 COMMUNICATION STRATEGIES                                                                                 75

5 TAXONOMY AND COMMUNICATION STRATEGY APPROACHMENT                77

6 COMMUNICATION STRATEGY ANALYSIS AMONG CHILDREN                           85
   Result and discussion                                                                                                           85
   Summary                                                                                                                       94
   Implications and proposals                                                                                        95

7 FURTHER RESEARCH PROPOSAL                                                                              97
   Introduction                                                                                                                  97

References                                                                                                                       99
Index                                                                                                                                 103

No comments:

PROF. DR. N LIKE IG!

Yayyyyy!!! Ada la satu post kita yang Prof. Dr. N Like. Jadila tuuu. Terima Kasih Prof. Dr. N!  Ig: s_iraaarshddd  Jemput follow yer semuaaaaa